.
اطلاعات کاربری
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

پیش نیازهای زندگی پر نشاط


دوره نوجوانی زمانی است که هر فردی با انرژی، با حساسیت در برابر بازتاب های محیط و مسئولیت پذیری به دنبال کسب هویت است. اکثر نوجوانان در کنار خانواده زندگی می کنند. اکثر نوجوانان با توجه به اتفاقاتی که در این دوران برایش رخ می دهد، خلاف جهت آب و یا می توان گفت خلاف جهت اهداف و عقاید خانواده شنا می کنند. در این برهه همراهی خانواده و تدابیر درستی که خانواده اتخاذ می کند،نوجوانان را با ارزشها والگوهای عقیدتی خود بیشتر همسو می کند.

 


 

 

مبانی زندگی پر نشاط نوجوانان

 

در کنار نوجوانان قدم بردارید

چگونگی پر کردن اوقات فراغت یکی از موضوعاتی است که عدم هماهنگی بین والدین ونوجوانان را به خوبی نشان می دهد. در واقع اگر والدین برای پر کردن اوقات فراغت نوجوانان در کنار آنها قرار گیرند نه در مقابل آنها، با همراهی که با فرزندان خود می کنند باعث می شوند به مرور زمان نوجوانان هم در کنار آنها قدم بردارند. پس می توان گفت یکی از اسباب اوقات فراغت پرنشاط و هیجان انگیز این است که والدین به جای اینکه مقابل  فرزندانشان قرار گیرند در کنار آنها باشند. چه بسا در این سنین عدم همراهی والدین با تدبیر ،آنها را به سمت گروه همسالان سوق می دهد.

 

نیازمندی های نوجوان را بشناسیم

نوجوانان اکثر وقت های آزاد خود را  صرف انجام کارهایی مانند خرید، رفتن به مهمانی، در کنار همسالان بودن، استفاده از کامپیوتر برای بازی ها و یا سایر فعالیت های آنلاین، شبکه های اجتماعی، پیام کوتاه، تماشای فیلم، خواندن و رفتن به پارک می کنند.آنها با توجه به انرژی و وقت آزادی که دارند اغلب احساس بی حوصلگی و کسالت می کنند. اشتباه بزرگ اینجاست که والدین تمام تلاش خود را انجام نمی دهند تا برای نوجوانان برنامه منسجم ومنظمی داشته باشند. ثبت نام در کلاسهای آموزشی بدون هدف و آینده نگری، عدم آگاهی از نیازمندی های نوجوان در این دوران باعث می شود نوجوان تصویر درستی از آینده اش نداشته باشد. وظیفه والدین این است که نگذارند نوجوانان بدون هدف زمان هایی را که نمی توان برای آنها قیمت گذاری کرد را از دست بدهند و به دور خویش بگردند.

 

سلامتی در گرو زندگی هدفمند

شاید شما احساس کنید که نمی توانید همپای نوجوان خود قدم بردارید. مطمئنا شما نمی توانید مانند یک نوجوان انرژی داشته باشید اما با برنامه ریزی درست و با در نظر گرفتن یک گروه خوب از اقوام و دوستان می توانید او را همراهی کنید. عدم همراهی شما باعث می شود که او خود را با کامپیوتر ، تماشای تلویزیون وموبایل  مشغول کند.

نشستن بیش از حد، فرم بدن را تغییر می دهد و بیماری های مانند چاقی فرد را تهدید خواهد کرد. عضویت در باشگاه های ورزشی، استخر، عضویت در مراکز فرهنگی و شرکت در جلسات نقد فیلم وکتاب و غیره باعث می شود نه تنها جسم بلکه ذهن به شیوه غیر مستقیم تربیت می شود. با شرکت در این کلاسها تا حدودی هدف نوجوان روشن خواهد شد و نه تنها زندگی نوجوان، بلکه تمام افراد روی زمین وقتی هدفمند زندگی می کنند، زندگی پر شور ونشاطی برایشان رقم می خورد.

تهیه لیستی از آنچه نوجوان به آن علاقه مند است و از آن استقبال می کند، می تواند تابستان لذت بخشی را به ارمغان آورد. یکی از نکات حائز اهمیت این است که بهتر است این لیست با مداد نوشته شود. این امر باعث می شود که تغییراتی که در برنامه بوجود می آید راحت تر اعمال شود

قایم شدن سرگرمی مورد علاقه

همه والدین بر این امر واقف هستند که پیدا کردن سرگرمی برای نوجوانان یک وظیفه سنگین و دلهره آور است به خصوص در طول تعطیلات تابستانی. والدین بیشتر وقتی کلافه می شوند که نوجوانان مدام شکایت از بی حوصلی و خستگی می کنند و برای سرگرم شدن پیشنهادهایی می دهند که یا بسیار هزینه بر است و یا به شدت غیر منطقی. اما بک نکته را نباید فراموش کنیم، اگر والدین در زمینه سرگرمی هایی که برای نوجوانان مفید است آگاهی لازم را داشته باشند به راحتی می توانند آنها را متقاعد کنند و اوقات شاد و پرانرژی برای آنها برنامه ریزی کنند و به نوعی آنها را در مسیر درست زندگی قرار دهند.

 

لیست تهیه کنید

تهیه لیستی از آنچه نوجوان به آن علاقه مند است و از آن استقبال می کند، می تواند تابستان لذت بخشی را به ارمغان آورد. یکی از نکات حائز اهمیت این است که بهتر است این لیست با مداد نوشته شود. این امر باعث می شود که تغییراتی که در برنامه بوجود می آید راحت تر اعمال شود. فکر کردن در مورد تهیه لیست، والدین را به موارد هیجان انگیز نزدیک تر خواهد کرد. حتی در نظر گرفتن ریزترین موارد برای رقم زدن یک اوقات فراغت خوب می تواند اوقات لذت بخشی بسازد.

 

 

هانیه ورشوچی

بخش خانواده ایرانی تبیان



:: موضوعات مرتبط: روانشناسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1848
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : جهان مدرن
ت : سه شنبه 1 مرداد 1392
.

گزارش تصویری از اتومبیلی که رنگش هر زمان عوض می شود !

گزارش تصویری از اتومبیلی که رنگش هر زمان عوض می شود !
 
به گزارش تکناز به نقل از باشگاه خبرنگاران، خودرو یکی از وسیله هایی است که این روزها برای هر خانواده پر جمعیتی لازم است تا راحتی بیشتری داشته باشند اما قدیمی شدن ظاهر خودرو یکی از مشکلات همیشگی است.
 
MOY خودرویی است که می تواند این مشکل را برای همیشه از بین ببرد چرا که با این طرح شما می توانید هر روز یک خودروی متفاوت را انتخاب کنید و خودروی شما هر دفعه متفاوت خواهد بود و تکراری نمی شود.
 
گزارش تصویری از اتومبیلی که رنگش هر زمان عوض می شود !
 
 
برای طراحی خودرو همیشه به ایده ای جالب نیاز است تا مردم از آن استقبال کرده و خودرو بتواند محبوبیت خاصی بدست آورد.برطرف کردن مشکلات قدیمی یکی از راه های ایجاد ایده های ناب است.
 
تا به حال طرح های بسیاری از خودروهای آینده ارائه شده است که به نظر  جالب هستند و سیستم های مختلفی دارند اما هیچکدام این مشکل قدیمی را برطرف  نمی کنند ولی "الویس تاملینویچ" با طرح این خودرو دست به کاری جالب زد.
 
گزارش تصویری از اتومبیلی که رنگش هر زمان عوض می شود !
 
موی خودرویی است که بدنه آن تماما از شیشه درست شده است و بر روی آن یک  نوار کریستال مایع دیده می شود. این سیستم در تلویزیون های ال سی دی به کار  رفته است و کمک می کند تا طرح روی خودرو را همگام با سلیقتان انتخاب کنید.
 
گزارش تصویری از اتومبیلی که رنگش هر زمان عوض می شود !
 
 
این خودرو به مانند دیگر طرح های آینده برای محافظت از محیط زیست ساخته شده  است و موتوری الکتریکی دارد. کارشناسان تا به حال استقبال خوبی از این  خودرو کرده اند چرا که شما قادر هستید متناسب با هر کاری که می کنید یک  خودروی مخصوص داشته باشید.
 
منبع : yjc.ir


:: موضوعات مرتبط: ماشین , ,
:: بازدید از این مطلب : 1798
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : جهان مدرن
ت : یک شنبه 30 تير 1392
.

چگونگی برگزاری  تاپ مارک 2013

چگونگی برگزاری  تاپ مارک 2013
تاپ مارک یک گردهمایی است نه یک نمایشگاه چراکه در آنجا اجازه حضور هر برندی را نمی دهند هربرنرندی در آنجا جایگاه خاص خود را دارد.هربرنردی نمی تواند دذ این گردهمایی حضور داشته باشد. همین موضوع هم باعث محدود بودن تعداد خودروها و البته خاص بودن آنها شده؛ اما در کنار این دو مزیت، یک نکته منفی هم وجود دارد و آن اینست که اکثر خودروهایی که هرساله در تاپ مارک شرکت می کنند قبلا در جای دیگری رونمایی شده اند! از این رو تاپ مارک برخلاف سایر نمایشگاه های بین المللی، یک اتفاق پر سروصدا در عرصه خودروسازی جهان نیست.
اما در گردهمایی امسال، پرحاشیه ترین خودرویی که رونمایی شد نسخه تولید نهایی مازانتی اوآنترا بود که بعد از سه سال بالاخره چشمانمان به جمالش روشن شد! البته امسال خودروهای خاص دیگری هم حضور داشتند که در ادامه به معرفی مختصر آنها می پردازیم.
تیونر آلمانی DMC با آخرین پکیج خود که برای آونتادور مهیا کرده یعنی مولتو ولوچه به موناکو آمده بود. یکی از ویژگی های جالب توجه این کیت بدنه که تمامی اجزای آن از فیبرکربن ساخته شده، اینست که اگر روزی از آن خسته شدید می توانید بدون کوچکترین صدمه یا تغییری در بدنه اصلی خودرو آنها را جدا کنید. کیت بدنه مولتو ولوچه حدود 32,600 دلار، سفارشی سازی نمای داخلی کابین حدود 13,000 دلار و سیستم اگزوز آن نیز 7,100 دلار قیمت خورده است که احتمالا برای کسیکه یک آونتادور 900 اسبی خریداری می کند، هزینه زیادی نیست.
کونیخ زگ هوندرا نسبت به مدل های آگرا S هیچ تفاوتی در قسمت فنی ندارد؛ پس چرا اینقدر سروصدا کرده؟ دلیل آن مشخص است چراکه هوندرا صدمین دستگاهی است که از خط تولید کونیخ زگ بیرون آمده و به همین دلیل نیز کمپانی آن را به دستان هنرمندان ایتالیایی سپرد تا با داشتن روکش های طلا، ظاهری متفاوت با مدل های آگراS داشته باشد. هوندرا که در تاپ مارک 2013 آخرین رونمایی اروپایی خود را تجربه کرد، برای تحویل به مالک خوش شانسش بزودی راهی آسیای جنوبی می شود.
ABT با افزودن حرف R به آئودی RS5 کوپه، پکیج جدید خود را برای این خودرو معرفی کرد که البته پیش از این در نمایشگاه ژنو 2013 نیز رونمایی شده بود. در ظاهر می توان به تغییر کاپوت، کاناردهای اطراف سپر، رکاب های جانبی، باله عقب و تغییر سیستم اگزوز خودرو را مشاهده کرد. در قسمت فنی نیز ABT قدرت پیشرانه V8 خودرو را به مرز 470 اسب بخار رسانده تا با حذف محدود کننده سرعت، این کوپه آلمانی توانایی رسیدن به حداکثر سرعت 300 کیلومتر برساعت را داشته باشد.
دومین محصول این تیونر آئودی R8 GTR است که نسبت به نسخه های استاندارد R8 GT حدود 100 کیلوگرم سبکتر، 0.4 ثانیه در شتاب سریع تر و بیش از 5 کیلومتر برساعت نیز حداکثر سرعت بیشتری دارد.
حضور مجدد سوپراسپرت آلمانی آپولو S برای موناکویی ها که بیش از صدها بار آنرا دیده بودند چیز جالبی نبود! گامپرت هم برای آنکه از اتهام تکراری بودن محصولاتش رها شود با یک خبر ویژه به تاپ مارک آمد؛ اینکه کانسپت جدیدش به احتمال فراوان اواخر شهریورماه جاری در نمایشگاه فرانکفورت 2013 رونمایی می شود.
با استیلث به موناکو آمد که در رنگ قرمز ماتش که Luminary Orange نام دارد، ردپای تکنولوژی انحصاری لامبورگینی دیده می شد. هرچند که نخستین جزییات این پکیج قبل از فرارسیدن عید 92 معرفی شدند اما برای اولین بار که GSC از آن رونمایی می کرد.
GSC کار خود را با تغییر کاپوتی که اینبار خروجی هوا دارد آغاز کرده و مابقی تغییرات در رکاب ها، گلگیرها و سپرهای جلو و عقب ادامه داده؛ آخرین نکته این کیت بدنه وجود LEDهای جدید سپر در جلو و دیفیوزر کربنی در عقب است.
در قسمت فنی GSC با قراردادن یک توربوی بزرگتر به همراه یک اینترکولر درون سینه این خودرو، قدرت خروجی آنرا به 750 اسب بخار رسانده که حدود 250 اسب بخار بیشتر از نسخه های استاندارد CLS 63 است. همچنین شتاب صفرتا صد استیلث 3.7 ثانیه و حداکثر سرعتش 350 کیلومتر برساعت خواهد بود.


:: موضوعات مرتبط: ماشین , ,
:: بازدید از این مطلب : 1791
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : جهان مدرن
ت : یک شنبه 30 تير 1392
.
BMW M6ارزانترین مدل در این سبک
با سفارش رنگ ویژه نقره ای 5000 دلاری آن، باز هم ارزان تر از بقیه به نظر می رسد. البته اولین بودن این مدل تنها به قیمت آن مربوط نمی شود. این خودرو بلندترین، عریض ترین، مرتفع ترین و سنگین ترین مدل در بین این گروه نیز محسوب می شود. موتور twin-turbo 4.4 لیتری آن اگرچه کوچکترین نسخه در بین سه رقیب V-8 دیگر محسوب می شود، اما با 560 اسب بخار بیشترین مقدار قدرت را نسبت به بقیه در تست ها تولید نمود.Jaguar XKR-Sکانورتیبل نیز با یک موتور V-8 با توان تولید 550 اسب بخار، یک خودروی سریع و جذاب محسوب می شود. جگوار XKR-S با قیمت 138,875 دلار و بدون هیچ گونه آپشن اضافه ای به فروش می رسد که البته همانند بی ام دابلیو ام 6، حق بیمه در کانورتیبل ها 6,300 دلار بیشتر از نسخه های کوپه می باشد. اما خودروی مرسدس بنز چندان دست خالی نیست و آپشن های دیگری نیز به شما ارائه می کند. خودروی مرسدس بنز SL63 AMG دارای یک پکیج سفارشی 9,000 دلاری برای ارتقای قدرت خودرو می باشد که نتیجه آن افزایش 27 اسب بخاری قدرت موتور و تجهیز خودرو به قطعات فیبر کربنی می باشد.این مرسدس دو سرنشینه، از یک موتور V-8 با حجم 5.5 لیتر بهره می برد و با گشتاور 664 پوند-فوت خود توانسته است بالاترین میزان گشتاور را در میان این گروه تولید نماید.
همچنین این مدل با داشتن یک سقف سخت و جمع شدنی، در یک چشم بهم زدن تبدیل به یک خودروی کوپه عالی نیز می شود.ما آخرین خودرو چه از نظر الفبا و چه ابعاد، پورشه 911 Carrera S می باشد که کوچک ترین و سبک ترین خودرو در این مجموعه است و همچنین کمترین میزان اسب بخار را نیز تولید می کند. البته باید گفت در این بین با قیمت 136,430 دلاری خود، ارزان ترین خودرو نیز به حساب می آید. شما حتی می توانید این خودرو را با 108,950 دلار نیز خریداری کنید، اما اگر پکیج حرفه ای آن که شامل صندلی های مجهز به گرمکن، چراغ های جلوی زنون، سیستم صوتی حرفه ای برمستر، سیستم کنترل پویای شاسی پورشه و بسیاری دیگر می شود را بخواهید، این خودرو می تواند خیلی بیشتر از این ها برایتان تمام شود.بی ام دبلیو ام 6 بزرگ و سنگین است، اگرچه یک خودروی سدان سری 5 در کالبد آن جای داده شده اما حدوداً 167 کیلوگرم سنگین تر از خودروی بنز است در حالی که امکانات رفاهی خودروی بنز کمی بیشتر است.صندلی های عقب چندان راحت نیستند اما در قسمت جلویی همه چیز از کنسول و راهنمای ماهواره ای تا صندلی ها بسیار خوب طراحی شده اند. صفحه نمایش در وسط کنسول قرار گرفته و کار کردن با آن آسان می باشد. همچنین برای خریدارانی که به دنبال راحتی بیشتری هستند، آپشنی با قیمت 3500 دلار وجود دارد که تمام قسمت های داخلی از جمله داشبورد و درب ها را چرمی می کند. رینگ کربنی و بادگیر فلزی از دیگر گزینه های در اختیار شماست.
در این مدل از یک حالت کنترل شروع حرکت استفاده شده که در زمینه رسیدن 0 تا 100 آن را به دومین خودروی گروه تبدیل می کند.با وجود تمام گزینه ها و تنظیماتی که برای رانندگی نظیر میزان فرمان دهی، میزان گاز خوردن و تنظیم سختی فنرها برای شما وجود دارد، اما باز هم کنترل کامل M6 در یک جاده با باد زیاد تقریباً غیرممکن است. فرمان این خودرو نسبت به بقیه کندتر است و بدنه خودرو نیز با افزایش فشار بر روی فنرها به اطراف منحرف می شود. رانندگان تست ما که این خودرو را مورد بررسی قرار داده اند اعلام کردند که در این مدل اعتماد به نفس کمتری داشتند و نمی توانستند با سرعت بالا پیچ ها را بگذرانند، چون خودرو چسبندگی قابل اطمینانی را نداشت.تمام اتومبیل ها به جز جگوار از نوعی بادگیر استفاده میکنند. در M6 نیز پنجره مستطیلی عقب می تواند بطور جداگانه کنترل شود و چنین نقشی را بر عهده بگیرد و یک کابین کم سر و صدا را در سرعت های بالا در آزاد راه ها فراهم کند. اما از نظر ظاهری به هیچ وجه جذاب نیست، هیچ چیز در خودرویی به این گرانی نباید بد باشد!
در این خودرو برخی چیزها مصنوعی به نظر می رسند یا بهتر است بگوییم حالت طبیعی خاصی ندارد. از پدال های ترمز که در ابتدا نرم و سپس سفت می شوند تا صدای موتور خودرو که در عوض اینکه صدای یک احتراق درونی را تداعی کند، فوران گازی بین ستاره ای را به یاد می آورد! خودروی بی ام دابلیو تنها ماشینی است که با بسته شدن سقف آن صدای موتور کمتر می شود.اما برخلاف BMW، جگوار یک وحشی به تمام معنا است! کافی است موتور آن را روشن کنید تا احساس کنید هر لحظه کاپوت خودرو تکه تکه می شود.
XKR-S صدای بلند و بسیار فوق العاده ای را تولید می کند و شاسی آن بسیار کامل طراحی شده است. اگر قابلیت stability control آن را خاموش می کنید، به یاد داشته باشید که باید عکس العمل های بسیار سریعی از خود نشان دهید، زیرا این خودرو تمایل زیادی به خارج شدن از مسیر دارد!
این خودرو می تواند یک اتومبیل جاده بسیار خوب باشد میتوانید رانندگی خوبی را با او سپری کنید و همین طور هم هست. سیستم فرمان آن اگرچه مشکلات کوچکی دارد اما چسبندگی و کنترل مسیر آن فوق العاده است و سیستم تعلیق آن نیز بسیار طبیعی و پویا می باشد.
زمانی که سقف اتومبیل بسته می شود و شیشه ها بالا کشیده شده اند، XKR-S تبدیل به یک خودروی بی سر و صدا می شود که با روکش تمام چرمی مشکی-کاراملی خود شما را به وجد می آورد.
صندلی های این مدل کمی بلند بوده و چندان سفت و محکم شما را در بر نمی گیرند.عدم وجود قابلیت کنترل الکترونیکی شروع حرکت باعث می شود تا XKR-S نتواند به خوبی بی ام دابلیو، قدرت خود را منتقل کند و بدین ترتیب در زمینه شتاب گیری کمی ضعیف تر عمل می کند. اما این بدان معنی نیست که این خودرو کند است! همین که پدال گاز را فشار می دهید موتور 5.0 لیتری V-8 آن واکنش نشان می دهد و شما را به صندلی میخکوب می کند. اما چه چیزی باعث شده این خودرو مقام سوم را بدست آورد؟ خب XKR-S حالتی مانند یک اسباب بازی را به شما منتقل می کند، از صفحه نمایش لمسی نه چندان خوب تا عدم نمایش اطلاعات کافی از بخش های مختلف خودرو در صفحه نمایشگر همه و همه به شما این حس را انتقال می دهند که این خودرو چند سال عقب تر از رقبای خود می باشد!


:: موضوعات مرتبط: ماشین , ,
:: بازدید از این مطلب : 1780
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : جهان مدرن
ت : یک شنبه 30 تير 1392
.

اتومبیل وال C30

اتومبیل وال C30
ولیکس C30 که یک سدان کوچک فامیلی است. این خودرو با موتور چهار سیلندر 1.5 لیتری مجهز به تکنولوژی VVT که زمانبندی هوشمند سوپاپ است، و توان 105 اسب بخار و گشتاور 138 نیوتن متر را تولید می کند، به بازار ارائه می شود و جایگاه خوبی داشته باشد.سیستم گیربکس آن بین دستی یا اتوماتیک CVT قابل انتخاب می باشد. ترمزها در هر چهار چرخ دیسکی و مجهز به سیستم ضد قفل و ضد لغزش  می باشد. مصرف سوخت C30 بطور متوسط 6.5 لیتر برای نمونه های دنده دستی و 6.8 لیتر برای انواع اتومات اعلام گردیده است. میزان آلایندگی آن نیز مطابق استانداردهای یورو 4 می باشد.
این خودرو با طول 445 سانتی متر و عرض 170 و ارتفاع 148 و فاصله بین دو محور 261 می تواند بعنوان یک سدان خانوادگی مورد استفاده قرار گیرد. گنجایش صندوق بار 510 لیتر است که فضای مناسبی می باشد. وزن خودرو نیز 1125 کیلوگرم برای نمونه های منوآل و 1145 کیلو برای انواع اتومات می باشد. Great Wall Voleex C30 2012
تجهیزات استاندارد برای مدل پایه شامل لامپهای هالوژن، پنجره های الکتریکی، 4 اسپیکر، دو ایربگ جلو، ABS+EBD، سیستم ضد سرقت موتور، و ریموت و تجهیزاتی از این قبیل می باشد. در مدل لوکس علاوه بر گیربکس اتومات، تغییری در تجهیزات به چشم نمی آید. اما مدل Elite که بالاترین مدل C30 می باشد که از کیفیت به خصوصی برخوردار است، به تجهیزاتی نظیر صندلیهای چرمی و اسپیکر های 6 تایی و گرم کن صندلیها و  رادار مجهز است. سیستم GPS هم برای نقشه خوانی و راهیابی ماهواره ای جزو تجهیزات آپشن و قابل انتخاب می باشد. Great Wall Voleex C30 seat
قرار است کرمان خودرو از اردیبهشت 1391 این مدل را جایگزین هیوندای ورنا نماید. قیمت این خودرو  در مدل پایه و با گیربکس دستی حدود 10 هزار دلار و در مدل لوکس با گیربکس اتوماتیک 12 هزار دلار و در گرانترین مدل با تمام امکانات آپشن 13 هزار و 200 دلار است.  بنابراین با احتساب عوارض 60 درصدی واردات CKD و سود مثلا 40 درصدی مونتاژ کننده داخلی، قیمت این خودرو در بازار داخلی حدود 24 تا 28 میلیون تومان برآورد می شود.


:: موضوعات مرتبط: ماشین , ,
:: بازدید از این مطلب : 1620
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : جهان مدرن
ت : یک شنبه 30 تير 1392
.

نحوه عملکرد سیستم ایمنی ترمز خودرو

نحوه عملکرد سیستم ایمنی ترمز خودرو

در قسمت اول این مقاله به بررسی پایه ترین سیستم ایمنی خودرو ABS پرداختیم . در این مقاله به بررسی چگونگی عملکرد سیستم EBD یا Electronic Brake force Distribution خواهیم پرداخت. نکته قابل ذکر این است که سیستم EBD به عنوان مکمل سیستم ABS فعالیت می کند و خودرویی در جهان پیدا نمی شود که تنها دارای این سیستم باشد ، حال سوال این است که چرا سیستم EBD مکمل ABS است یا به عبارت دیگر چه عملکردی را به سیستم ترمز و ایمنی خودرو اضافه می کند که نیاز به ABS دارد؟
با رجوع به نام سیستم EBD می توان به عمکرد این سیستم تا حدودی پی برد که کار این سیستم تقسیم نیروی ترمز بین چرخ های ماشین است . سوالاتی درزمینه های شرایط عملکرد سیستم EBD و چگونگی پیاده سازی آن به صورت سخت افزاری به ذهن می رسد که در ادامه به این سوالات پاسخ داده می شود.
پیاده سازی سخت افراری با توجه به توضیحاتی که در مورد سیستم ایمنی EBD داده شد برای پاده سازی این سیستم همان امکانات و تجهیرات سخت افزاری نیاز است که برای ABS استفاده می شود و به همین دلیل است EBD به عنوان مکمل سیستمABS مطرح می شود. برای مطالعه دقیق تر سخت افزارهای مورد نیاز به قسمت اول مقاله مراجعه کنید.
ایده سیستم های ترمز در ابتدا به صورت کاملا مکانیکی طراحی و تولید می شدند که در آن ها نیروی ترمز وارده از طرف راننده به صورت مساوی بین چرخ های خودرو تقسیم می شد. شرایطی در هنگام حرکت خودرو موجود است که باعث پدید آمدن ایده تقسیم نیروی ترمز بیت چرخ های اتومبیل است که این شرایط به صورت زیر است:
هر چرخ در خودرومیزانی از وزن خودرو را متحمل می شود که با توجه به چگونگی طراحی خودرو و شرایط حرکتی خودرو متفاوت است برای نمونه اگر تقسیم وزن خودرو ٦٠/٤٠ باشد ٦٠ درصد وزن خودرو در حالی که خودرو ثابت است یا حرکت با سرعت ثابت دارد بر روی چرخ های جلو خواهد بود و ما بقی آن بر روی چرخ های عقب. حال تصور نمایید که این خودرو در حال حرکت در مسیری مستقیم و شرایط جاده ای خشک و مناسب است و خودرو باری را نیز حمل نمی کند. راننده خودرو اقدام به ترمزگیری نماید، در این شرایط به علت سرعت اولیه خودرو قبل از ترمزگیری ، مقداری از وزن خودرو به جلو منتقل می شود به یاد داشته باشید مفهوم وزن با جرم متفاوت است. پس چرخ های جاوی خودرو که وزن بیشتری را در شرایط معمول حمل می کردند مقداری وزن اضافه را نیز باید حمل کنند. با در نظر گرفتن مثال بالا لین فکر به ذهن می رسد که در شرایط توصیف شده باید نیروی ترمز اعمالی به چرخ های جلو بیشتر از چرخ های عقب باشد و یکی از کارهای سیستم EBD همین است که در ترمز گیری مستقیم الخط به صورت تقریبی نیروی ترمز لازم هر چرخ را محاسبه می کند و آن را به هر چرخ اعمال می کند.
شرایط بعدی حالتی است که خودرو باری را حمل کند و در شرایط توصیفی قبلی ترمز کند، در این شرایط به علت وجود وزن بیشتر در قسنت عقب خودرو در هنگام ترمز گیری وزنی به قسمت جلو اضافه نمی شود و این وزن بر روی چرخ های عقب اعمال نخواهد شد پس چرخ های عقب در این حالت به نیروی ترمز بیشتری نسبت به حالت قبل نیاز خواهند داشت.
شرایط حرکتی بعدی که تقسیم نیروی ترمز بین چرخ ها بکار می آید در هنگام حرکت در پیچ است که در این شرایط چرخ های بیرون از پیچ دارای حرکت دورانی بیشتری نسبت به رخ های داخل پبچ است در این حالت اگر راننده اقدام به ترمز گیری نماید تا سرعت خودرو را کم کند چرخ های داخل پیچ قفل می کنند که باعث از دست رفتن کنترل خودرو می شود پس در این حالت نیروی ترمز کمتری باید به چرخ های داخل پیچ اعمال شود


:: موضوعات مرتبط: ماشین , ,
:: بازدید از این مطلب : 1710
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : جهان مدرن
ت : یک شنبه 30 تير 1392
.

سیستم AFS

سیستم AFS

سیستم روشنایی سازگار AFS علی رغم آنکه سیستم روشنایی خودرو برای رانندگان مخصوصا رانندگان ایرانی مسئله مهمی محسوب نمی شود ولی شرکت های خودرو سازی پیشتاز از قبیل مرسدس و BMW و هوندا در کنار شرکتی همچون اپل تحقیقات و آزمایشات بسیاری را در زمینه سیستم روشنایی خودرو صرف کرده اند و نتیجه این تحقیقات نمونه ای چون سیستم AFS(Adaptive Front light System) شده است.
سیستم AFS تلاش برای سازگاری سیستم روشنایی خودرو با محیط محسوب می شود که امروزه در تمام خودرو های لوکس و حتی در خودرو های متوسط وارزان از قبیل مزدا 3 نیز بکار برده می شود. ایده اولیه AFS زمانی شکل گرفت که محققان مشاهده کردند تعداد زیادی از تصادفات در شب مربوط به نقاط دید کور راننده در پیچ هاست ، محققان و مهندسان به این فکر افتادند که اگر بتوانند چراغ های خودرو را در پیچ ها به سمت داخل پیچ بچرخانند تا حد بسیار زیادی مسئله نقطه کور راننده در پیچ ها حل می شود. برای پیاده سازی این ایده مهندسان به سراغ علوم برق و الکترونیک رفتند و با استفاده از موتور های خاصی به نام موتور Servo و با کمک سیستم کنترل مرکزی خودرو (ECU) وسنسور زاویه ای توانستند این ایده را پیاده سازی نمایند. طرح نهایی به این صورت پدید آمد که سنسور زاویه ای به فرمان متصل می شود و با چرخش فرمان میزان و جهت چرخش فرمان و به طبع خودرو را به سیستم کنترل مرکزی یا ECU اعلام می نماید. در این هنگام ECU بر اسا س اطلاعات دریافتی ، فرمان متناظر با آن را به موتور Servo برای چرخش در جهت مناسب ارسال می نماید و موتور که کاسه چراغ خودرو به آن متصل است در جهت مورد نظر گردش می نماید.
این ایده در خودرو ها آزمایش شد و نتیجه آن بسیار امید وار کننده بود ولی برای افزایش عملکرد AFS و بالاتر بردن کارایی آن مواردی به این ایده کلی اضافه شد که طی آن سرعت خودرو نیز علاوه بر میزان چرخش فرمان بر میزان چرخش چراغ اثر می گذارد که دلیل آن افزایش دید راننده در سرعت های بالاتر در گذر از پیچ ها می باشد. همچنین هنگام توقف در چهارراه و یا در هنگام تغییر مسیر در چهارراه چراغ های متناظر با جهت تغییر مسیر نیز به میزانی در جهت حرکت می چرخند تا دید راننده را درهنگام تغییر مسیر بالاتر ببرد.
شرکت اپل به عنوان یکی از شرکت های پیشتاز در زمینه توسعه تکنولوژی های روشنایی خودرو در حال توسعه و تکمیل نسل بعدی سیستم AFS می باشد و موارد جالبی را به آن اضافه کرده است. در نسل دوم امکان تنظیم ارتفاع به صورت همزمان با چرخش وجود دارد تا با دریافت اطلاعاتی چون زاویه و چرخش بدنه بر روی سطح جاده بتوان به بهترین صورت جاده را برای راننده روشن نمود. در نسل جدید سعی شده است تا علاوه بر روشنایی لازم در پیچ ها ، روشنایی در شرایط جوی و محل رانندگی نیز مد نظر قرار بگیرد برای مثال از آنجایی که رانندگی در شهر با خارج شهر متفاوت است میزان روشنایی چراغ ها در هر کدام از مکان ها به صورت خاص تنطیم خواهد شد تا بهترین شرایط را برای راننده و رانندگان سایز خودرو ها فراهم آورد
براساس مشاهدات در کشور های مختلف جهان مانند ژاپن و آلمان نتیجه استفاده از نسل اول AFS در خودروها افزایش 300% دید راننده در پیچ ها بود و در نتیجه تصادفات به میزان قابل قبولی کم شدند.


:: موضوعات مرتبط: ماشین , ,
:: بازدید از این مطلب : 1848
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : جهان مدرن
ت : یک شنبه 30 تير 1392
.

عکس های از دوو ماتیز 2010

عکس های از دوو ماتیز 2010

عکس هایی از دوو مدل ماتیز 2010 – Daewoo Matiz Creative 2010

عکس های از دوو ماتیز 2010

عکس های از دوو ماتیز 2010

عکس های از دوو ماتیز 2010

عکس های از دوو ماتیز 2010

عکس های از دوو ماتیز 2010

عکس های از دوو ماتیز 2010

عکس های از دوو ماتیز 2010

عکس های از دوو ماتیز 2010

 

عکس های از دوو ماتیز 2010

عکس های از دوو ماتیز 2010

عکس های از دوو ماتیز 2010

عکس های از دوو ماتیز 2010

عکس های از دوو ماتیز 2010

عکس های از دوو ماتیز 2010

عکس های از دوو ماتیز 2010

 

عکس های از دوو ماتیز 2010

عکس های از دوو ماتیز 2010

عکس های از دوو ماتیز 2010

عکس های از دوو ماتیز 2010

عکس های از دوو ماتیز 2010

عکس های از دوو ماتیز 2010

عکس های از دوو ماتیز 2010

عکس های از دوو ماتیز 2010

 

عکس های از دوو ماتیز 2010

 



:: موضوعات مرتبط: ماشین , ,
:: بازدید از این مطلب : 2146
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : جهان مدرن
ت : یک شنبه 30 تير 1392
.

تصاویری از سدان آئودی ای 3 سال 2015

تصاویری از سدان آئودی ای 3 سال 2015
 
این ماشین 300 اسب بخار قدرت  دارد و در 4.9 ثانیه از سرعت 0 به 100 کیلومتر / ساعت  می رسد، همچنین  موتور آن از نوع TFSI 2.0 می باشد.به گزارش تکناز کمپانی ماشین سازی آئودی مدل ای3 را در سال 1996 عرضه کرد و موفقیت آن  مقدمه ای برای ساخت سدان آئودی ای3 شده است.
 

تصاویری از سدان آئودی ای 3 سال 2015

تصاویری از سدان آئودی ای 3 سال 2015

تصاویری از سدان آئودی ای 3 سال 2015

تصاویری از سدان آئودی ای 3 سال 2015

تصاویری از سدان آئودی ای 3 سال 2015

تصاویری از سدان آئودی ای 3 سال 2015

تصاویری از سدان آئودی ای 3 سال 2015

 



:: موضوعات مرتبط: ماشین , ,
:: بازدید از این مطلب : 1764
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : جهان مدرن
ت : یک شنبه 30 تير 1392
.

اتومبیلی مدرن با چرخ‌های موتورسیکلت (+عکس)

در ساخت اتومبیل های شخصی طراحان همیشه  راحتی  و امکانات را در کنار هم مدنظر می گیرند تا به نتیجه دلخواه مشتری  برسند.  آن ها سعی می کنند در طرح هایی که برای آینده دارند امکانات  باورنکردنی را  قرار دهند تا بازار را به سوی خود بکشند.

 اتومبیلی مدرن با چرخ‌های موتورسیکلت (+عکس)

تکناز : استفاده از طرح های عجیب یکی از  کارهایی است که برخی از خودروسازان انجام  می دهند، آن ها خودروهایی را می  سازند که دارای شکلی عجیب بوده و امکاناتی  باورنکردنی داشته باشند. همچنین  این خودروها برای برطرف کردن مشکلات بزرگ  جامعه امروز طراحی می شوند.

 اتومبیلی مدرن با چرخ‌های موتورسیکلت (+عکس)

"بابین کیل" طراحی است که نمونه هایی از   یک خودروی جالب را رونمایی کرده است. این خودرو که هنوز اسمی برای آن   انتخاب نشده است یک ترکیب جالب از خودرو و موتورسیکلت است اما این ترکیب به   متفاوت ترین شکل خود پیاده شده است.

در این خودرو چرخ ها می توانند به  موتورسیکلت تبدیل شوند تا در زمان  ترافیک به کمک شما بیایند. هر کدام از  تایرها به تنهایی یک موتورسیکلت  هستند و هر کدام یک موتور جداگانه دارند تا  در زمان جداسازی بتوان از آن  ها به راحتی استفاده کرد.

 اتومبیلی مدرن با چرخ‌های موتورسیکلت (+عکس)

برای آنکه چرخ ها از جای خود خارج شوند  تنها کافی است با یک ضربه سپر  از جایش خارج شده و سپس به راحتی هر کدام از  لاستیک ها می توانند به  موتورسیکلت تبدیل شوند. از دیگر امکانات این خودرو  می توان به سلول های  خورشیدی روی سقف آن اشاره کرد که انرژی خودرو را تامین  می کند.
 
منبع: yjc.ir


:: موضوعات مرتبط: ماشین , ,
:: بازدید از این مطلب : 1913
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : جهان مدرن
ت : یک شنبه 30 تير 1392
.
موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پشتیبانی