آئودی جدیدترین نسل TT و همچنین سریعترین مدل آن یعنی TTS را معرفی کرد. نسل جدید اسپرت و جمع و جور است و علاوه بر الهامپذیری از طراحی کلاسیک نسل اول، از فناوری نوآورانه و طراحی جدید نیز بهره میبرد. در واقع با روی کار آوردن نسل جدید آئودی موفق شده برداشت مدرنی از نخستین مدل TT در سال 1998 / 1377 ارائه کنند.
در طراحی دماغه شاهد استفاده مکرر از خطوط افقی هستیم. جلوپنجره بزرگ و شش ضلعی با زاویههای شکسته خود با طراحی چراغها و هواکشهای جلو هماهنگی دارد. چراغهای جلو با فناوری ال.ای.دی یا ال.ای.دی ماتریس عرضه میشوند. لبههای برجسته و قوس چرخهای عریض و برآمده نیز شخصیتی متمایز به TTS بخشیدهاند. آنها به زیبایی با کاپوت و با یکدیگر در ارتباطند و انسجام خاصی در نمای جانبی به وجود آوردهاند. از طرف دیگر انحنای سقف به طراحی هرچه دینامیکتر TTS کمک میکند. در قسمت عقب هم خطوط افقی موجب پهنتر به نظر رسیدن بدنه میشوند. طراحی چراغهای عقب مشابه چراغهای جلو است و تعبیه چراغ ترمزهای عقب در امتداد لبه صندوق عقب ترکیب حساب شدهای به وجود آورده است.
درون کابین با فضایی کاملا اسپرت روبرو میشویم. در این جا راننده در محوریت قرار دارد و همه امکانات اصلی و ابزار کنترل در اطراف او قرار گرفتهاند. خطوط روان و شکلهای قوی در همه جای کابین به چشم میخورند. پنل ابزار باریک هم شبیه بال هواپیما است در حالی که هواکشهای گرد که از ویژگیهای TT کلاسیک هستند، موتورهای جت را تداعی میکنند.
ساختار مرکب نسل جدید TT و TTS تحول فریم فضایی آئودی (ASF) را نشان میدهد. قسمت جلو و کف سلول سرنشینان قطعاتی متعدد از جنس فولاد را در خود جای داده است. از طرف دیگر روساخت و لایه خارجی و بعضی قسمتهای دیگر از آلومینیوم ساخته شدهاند. بدین ترتیب مدل کوپه در صورتی که از جعبه دنده دستی 2.0 TFSI استفاده کند، تنها 1230 کیلوگرم وزن خواهد داشت؛ یعنی 50 کیلوگرم کم تر از قبل. این دومین بار پی در پی است که آئودی وزن TT را از یک نسل به نسل دیگر کاهش میدهد.
TT جدید به یک موتورTFSI یا TDIمجهز میشود. در مقابل قلب تپنده مدل TTS را جدیدترین موتور TFSI تشکیل میدهد. این موتورهای چهار سیلندر از 184 اسب بخار تا 310 اسب بخار قدرت تولید میکنند و در مقابل نسبت به موتورهای قبلی کممصرفترند. در TTS 380 نیوتنمتر گشتاور تولید میشود. سیستم استارت استاپ به طور استاندارد با این موتورها عرضه میشود اما محرک صدا با گزینه اختیاری سیستم انتخاب حالت رانندگی در TT و گزینه استاندارد در TTS ارائه میشود. محرک صدا آوای اسپرت و برازنده نسل جدید را تولید میکند. با استفاده از موتور TFSI، شتابگیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت TTS 4.6 ثانیه طول میکشد.
جدیدترین نمونه سیستم تمام چرخ محرک در صورت تمایل روی مدل TT مجهز به موتور TSFI 2.0 و به طور استاندارد روی TTS قرار میگیرد.
در این نسل آئودی کاملا سخاوتمندانه امکانات و فناوریهای بدیع ارائه میکند. بی جهت نیست که این مدل دل از همه مردم از تمامی نسلها ربوده است.
:: موضوعات مرتبط:
اخبار ,
ماشین ,
,
:: بازدید از این مطلب : 951
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0